elingranlund

Alla inlägg den 7 april 2014

Av Elin Granlund - 7 april 2014 21:17

Jag och mitt bloggande... Ska verkligen försöka kärpa mig! Har typ inte hunnit eftersom i helgen har jag haft FULLT upp. En MASSA hästar på lördag och sönda, kalas på lördag, fredag ridning m.m I lördags var jag på Linas kalas. Grattis i efterskott fjortiz! ♥ Vi hade verkligen JÄTTEROLIGT! ♥ Då vi var i fredags och red så fick jag rida Molli. Vi övade skänkelvikningar m.m Nästa gång skall vi hoppa! ♥ Nu på fredag skall jag med Camilla till Juulias. Då skall vi ha hopplektion! ♥ Lördag - söndag har jag typ haft en egen häst. Haha nejmen jag skall förklara. Fanni ( som jag sov vid ) har 3 hästar. Napolina & Jasper är shettisar och Charmy är en welsh. Napolina var min, bara min men BARA fredag till lördag. Vi : tränade agility, hoppade, löshoppade, hade galopptävling och hade allmänt fantastiskt! ♥ Camilla var också med lite. Jag hade också ganska mycket lektioner med Jasper och Fannis lillebror. I söndags red vi också på Jasper. Då var det jag, Fanni, Fannis lillebror & Camilla. Sen då vi ridit kom också Sarah. Tillbaka till ridningen med Jasper. Ja den gick ju sådär... Han är väl bara 5 eller 4? Så han är alltså inte riktigt 110 procent inriden... Men vi håller typ på! Öum först red Fannis lillebror men då kan typ precis kom upp så började Jasper typ galoppera lite iväg och bocka så han flög av... Men det gick bra så han hoppade genast upp igen. Sen for vi på en linda. Efter att han hade ridit en stund där red Fanny. Då hon skulle fatta trav började han typ galoppera och bocka och typ tvärvända så hon föll av. Hon tappade luften typ så hon fick sitta på en stol en stund tills hon kände sig bättre. Sålänge satte jag mig upp. Det gick faktsikt riktigt bra för att vara första gången! Han började nog tror jag galoppera någa steg men det gick jätte bra. Duktiga Jasper! ♥ Sen ville Fanni hoppa upp igen och trava. Så hon gjorde det. Och då gick det galant! ♥ Ska bara säga att Fannis lillebror travade nog också och det gick bra! Till sist var det Camilla som red. Då hon skulle trava hade hon ut händerna ( det hade alla, åtminstone lite ) så började han sakta lite av så skänklade hon honom lite och rätt som det var började han typ bocka och innan hon ens visste ordet låg hon på marken men var fort upp igen. Så travade vi ännu en sista gång och sen avslutade vår lilla ridlektion. 


Det kanske låter som att vi bara slängde oss upp och travade iväg men så var det INTE. Vi hängde mycket före vi hoppade upp och medans vi hängde kände vi med handen på hanns "kropp", vi hoppade också bara på sidan och tog det ganska försiktigt. Det var verkligen en helt FANTASTISK helg! ♥


Idag har jag varit med Tilda. Vi har haft det grymt! ♥ Vi var både vi hennes och här vid vårt. Hinner tyvärr inte skriva mer nu eftersom jag skall och sova. Men jag har också varit i duschen m.m


Ha det bäst så hörs vi! ~Puss & Kram~ ♥


 

Miss this SO MUCH! ♥

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Elin Granlund. I min blogg kan du läsa om mitt liv,hästar och min vardag. Jag ÄLSKAR kommentarer och frågor så det skulle inte skada att gilla/fråga eller kommentera efter er så det syns att ni varit här! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards